Защо се налага да изключваме телефоните си по време на полет?

Затегнете колана и изключете мобилните апарати

Всеки ден при излитане на стотици полети по света се чува следното изречение: „Моля, включете преносимите си електронни устройства, включително мобилните телефони на режим полет!“ или подобен призив. Докато доста хора мислено се оплакват, защото ще бъдат разделени от служебния мейл, социалните мрежи и любимите сайтове, докато просто чакат да стигнат до следващото летище, други са убедени, че това е за добро.

 

Общо схващане е, че сигналите от мобилните телефони на всички пътници взети заедно, ще се отразят на навигационната система на самолета и дори може да причинят катастрофа. Но дали това наистина е така или е просто остарял мит? Истината е, че самите системи на самолетите са създадени така, че да не се разсейват от подобни сигнали, които така или иначе могат да се появят от неконтролируеми външни източници. Ако наличието на сигнал от мобилен телефон е способно да изкара от строя цял самолет, тогава този вид транспорт няма да е толкова сигурен.

Сигурността на първо място

Все пак при полет на подобна височина, е важно винаги да поставяме безопасността на първо място. Затова е препоръчително всички мобилни устройства да бъдат предварително превключени на подходящия режим. Потенциалното влияние, която мобилният телефон може да окаже съществува не само, докато собственикът му го използва, но и когато е в стандартен режим. Съществуват дори предположения, че има катастрофи, причинени от смущения на автопилота, предизвикани от електронните устройства.

 

Статистиката показва, че дори и задължителните предупреждения не стимулират пътниците достатъчно и в крайна сметка приблизително 50% от присъстващите на борда не следват инструкциите, било то несъзнателно или умишлено.

Забраната помага за по-спокойно пътуване

Въпреки непотвърдените данни за оказване на влияние върху авиационната техника, правилото за телефоните се запазва и от гледна точка на комфортното пътуване. В момента, в който се разреши ползването им, значителен процент от пътуващите ще започнат активната им употреба, особено при дълги полети. Това от своя страна ще накара друга част от пътниците да изразят неодобрението си и така ще се оформи конфликт, от който пряко потърпевш ще бъде екипажа на самолета.

todor.todorov@esky.com

Share
Published by
todor.todorov@esky.com

Recent Posts

Ослепително белите скали на Закинтос

Варовиковите скали в комбинация с морето са невероятна комбинация, която улавя погледа и можете наистина да си почивате, само като…

1 година ago

Lufthansa Group ще спре над 90% от полетите си

Lufthansa Group ще приземи 90% от самолетите си, в резултат на коронавируса. Близо 700 от 763 самолета на цялата група…

1 година ago

Най-емблематичните бразилски градове – Част II

Голямата Бразилия може да се похвали с близо една трета от световните тропически гори, забележително биоразнообразие и спиращи дъха гледки…

1 година ago

Ryanair обмисля да спре всичките си полети

Най-голямата нискобюджетна авиокомпания в Европа заяви, че намалява капацитета си с 80 процента, като не изключи и пълното приземяване на…

1 година ago

Най-емблематичните бразилски градове – Част I

Тази голяма южноамериканска държава със сигурност има какво да ни покаже и научи с всяко свое кътче, но все пак…

1 година ago

Всички полети на Lauda ще бъдат спрени

Заради бързото разпространение на вируса COVID-19 и ограниченията, наложени от много държави, всички полети на Lauda ще бъдат спрени.

1 година ago