В днешно време достъпът до интернет е базова необходимост. Проверката на служебния e-mail е неизменна част от работните задължения, сърфирането в социалните мрежи се е превърнало в рефлекс, като мигането, а с Google отговорите на всички въпроси, които ни вълнуват са винаги на един клик разстояние.
Точно поради това услугата безплатен Wi-Fi на борда, която няколко авиокомпании предлагат, е повече от добре посрещната от техните пътници. Сред тези превозвачи е третата по големина low-cost компания в Европа – Norwegian. Тя осигурява интернет при почти всичките си полети в рамките на Европа и тези между САЩ и Карибите. Американската JetBlue Airways също попада в тази група, наричайки закачливо услугата си Fly-Fi. Ако пътувате в бизнес класа с Turkish Airlines или сте Elite и Elite Plus член на икономичната класа, ще се възползвате от безплатен достъп до Wi-Fi по време на полета си.
Air China например предлага Wi-Fi достъп само за вътрешните си полети, като потребителите могат да използват интернета през лаптопи и таблети, но не и през смартфони. Тайландската Nok Air осигурява подобна услуга само за някои от дестинациите си, като определени приложения и платформи не могат да се ползват онлайн, поради изисквания на компанията. При полет с дубайската Emirates, първите 10 MB данни са безплатни, докато с Qatar Airways разчитате на първите 15 мин. от полета си за последен пост или лайк. Подобен подход са приложили и от Philippine Airlines, при които може да сърфирате във въздуха безплатно или през първите 15 мин. от полета ви, или докато не използвате своите безплатни 15 MB.
Много други авиокомпании по света предлагат пакети, които могат да се закупят предварително с резервацията на самолетните билети или в последния момент. Цените се определят по различни показатели, в зависимост от политиката на съответната компания. Някои предлагат цени за време, а други за употребени данни. Ако пътувате редовно, може да си изберете пакет за период. Други компании са въвели различни пакети за вътрешни и международни полети или за компютри и мобилни апарати. Все още има и доста такива, които обмислят как да приложат услугата в близко бъдеще.