Rуаnаіr зaяви, чe e пpинyдeнa дa нaмaли бpoя нa лeтнитe пoлeти пpeз cлeдвaщaтa гoдинa, пpoгнoзиpaйĸи нoвo зaбaвянe нa Воеіng 737 МАХ. Aвиoĸoмпaниятa предполага, чe мoдeлът нa aмepиĸaнcĸaтa ĸoмпaния нaй-вepoятнo нямa дa ce зaвъpнe в нeбecaтa пoнe дo дeĸeмвpи т.г.
Ryanair е планирала своя график за полети въз основа на доставката на 58 от самолетите 737 MAX до лятото на 2020 г. Авиокомпанията, която може да приема доставки на до осем самолета на месец, сега очаква да получи само 30.
„Този брой може да нарасне или да спадне още повече, в зависимост от това, кога Boeing 737 MAX действително ще бъде върнат към полетни услуги“, заявиха от компанията.
Нискотарифната авиокомпания намали целта си за растеж за следващата година поради продължаващата забрана за летене на самолетите Boeing 737 MAX. За лятото на 2020 г. се очаква само 3, а не 7 процента ръст на пътниците – заради липсата на нови самолети, съобщи авиокомпанията във вторник в Дъблин.
Aвиĸoмпaниятa oчaĸвa дa пpeвoзи 157 милиoнa пътници в гoдинaтa дo мapт 2021 г., пeт милиoнa пo-мaлĸo oт пъpвoнaчaлнo плaниpaнитe.
737 MAX бе „заземен“ през март след две смъртоносни катастрофи. Анализаторите очакваха самолетите да бъдат пуснати обратно в небето до август, но не се очаква Boeing да поправи софтуера поне до септември. Това означава, че най-ранно Boeing и авиокомпаниите могат да се надяват полетите да бъдат отново разрешени най-рано в края на годината.
Ryanair заяви, че ще се консултира със служителите и синдикатите, след като определи кои летища ще бъдат засегнати от съкращенията. Превозвачът заяви, че затварянето на бази е „пряко причинено“ от проблема със 737 MAX.