Летище София с още една писта и трети терминал

"Новият терминал и нова писта на летище София са задължителни и трябва да бъдат изградени до десетата година.
Мисля, че много по-скоро ще бъде направен, защото в момента летището е достигнало до своя проектен капацитет".

„Новият терминал и нова писта на летище София са задължителни и трябва да бъдат изградени до десетата година. Мисля, че много по-скоро ще бъде направен, защото в момента летището е достигнало до своя проектен капацитет“. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков на въпрос на “24 часа” след изслушването му пред ресорната комисия в парламента за етапа на концесионната процедура за летището.

 

Транспортният министър обясни, че на 9 май публично ще бъдат отворени офертите на петимата кандидати за концесиониране на аеропорта.

 

На въпрос кога ще бъде обявен победителят в надпреварата, Желязков уточни: “Ще бъде в период не по-малко от 1 месец, защото изключително важно ще бъде преценяването на техническите параметри, финансовите модели и къде ще бъде разположен новият терминал. Не е само въпрос на математическа съпоставка кой е дал по-висока цена, а преценка как ще изглежда летището през следващите 35 години”, каза той. И подчерта, че срокът 9 юни е условен, тъй като зависи от работата на комисията.

 

Министърът коментира и изказванията против отдаването на летището на концесия. Той припомни позицията отпреди няколко дни на Световната банка, с която тя поздравява правителството на България за подадените 5 оферти.

 

Желязков уточни, че участникът, който бъде определен за концесионер, трябва да плати 550 млн. лв. на държавата, за да влезе договорът в сила, а бъдещите инвестиции не могат да бъдат по-малко от 600 млн. лв.

 

Той допълни, че важен елемент за класирането ще бъдат годишните концесионни възнаграждения, които не могат да бъдат по-малко от 15 млн. лв. на година или 10% от всички приходи от дейността на летището.

За летище София

През 2000г. Терминал 1 на летище София е основно реновиран – разширен е салон „Заминаване” и е обособена сграда за пристигащи пътници. С капацитет от 1.8 млн. пътници годишно, терминал е с масивни полилеи от ковано желязо и стенни мозайки от естествен камък – това е което днешните пътници на нискотарифните и чартърни авиокомпании могат да видят.

 

На 27 декември 2006 г., отваря врати Терминал 2. С годишен капацитет от 2,6 млн. пътници терминалът е проектиран по начин, предполагащ неговото разширение в съответствие с нуждите на развиващия се през следващото десетилетие трафик. И действително през декември 2013 г. Терминал 2 претърпява разширение в северна посока, което позволява допълнително увеличение на неговия пътнически капацитет от около 200 000 годишно.

ONE COMMENT

  • Forex Review каза:

    Кандидатите трябва да построят нов трети терминал до края на десетата година на концесията. Другите инвестиции в разширяването на инфраструктурата ще зависят от ръста на трафика.

Вашият отговор на Forex Review Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Абонирай се!

Бъди в крак с най-добрите оферти!

© Copyright 2017 by spirka.bg